Street workout dla każdego
Street workout dla każdego
Reklama

Street workout to sport zyskujący coraz większą popularność. W Polsce popularność zyskał zaledwie kilka lat temu. W większych miastach i nie tylko coraz częściej możemy natknąć się na place sportowe przeznaczone do wykonywania tego rodzaju aktywności fizycznej. Bo co może być lepszego od treningu na świeżym powietrzu w słoneczne dni. Jak sama nazwa wskazuje jest to trening miejski/uliczny co znaczy, że można uprawiać go wszędzie, nie tylko na placach. Wraz ze wzrostem poziomu zaawansowania ogranicza nas tylko wyobraźnia, a elementy techniczne lub podstawowe ćwiczenia będziemy mogli wykonywać podążając ulicami miasta.

Street Workout opiera się o ćwiczenia kalisteniczne

Sam tytuł wskazuje, że jest to rodzaj aktywności fizycznej przeznaczona dla każdego. Niestety wiele osób poddaje się zanim w ogóle zacznie. Tłumacząc…”Przecież ja nie podciągnę się ani razu”. Street Workout opiera się o ćwiczenia kalisteniczne (ćwiczenia z masą własnego ciała), które naprawdę są różnorodne i potrafią rewelacyjnie zmienić ciało jak również poprawić sprawność fizyczną, wbrew opiniom to nie tylko drążek i podciąganie się dziesiątki razy.

Od czego zacząć jeśli to trening dla każdego, a jednak istnieją wątpliwości? Początki w żadnym sporcie nie należą do łatwych, ale jeśli będziemy systematyczni na treningu, progres możemy odnotowywać spokojnie z treningu na trening. Poniżej prezentuję kilka podstawowych ćwiczeń, które powinna zainteresować się każda osoba początkująca:

  • Pompki klasyczne (łatwiejsza wersja w podporze na kolanach)
  • Przyciąganie klatki piersiowej do drążka (australian pull up) o różnnych rozstawach rąk
  • Pompki szwedzkie w podporze nóg
  • Przysiady
  • Wykroki
  • Wejśćia na podwyższenie (skrzynia/step)
  • Wznosy kolan do klatki piersiowej  – w leżeniu tyłem lub w zwisie na drążku
  • Spięcia brzucha w leżeniu

Te ćwiczenia z pewnością przyczynią się do zbudowania podstawowej siły tzw. bazy, która pomoże nam wejść o poziom wyżej. Prowadząc grupę spotkałem osoby, które bardzo szybko rozwinęły swoją siłę mimo tego, że początki były naprawdę ciężkie. Wszystko za sprawą odpowiednich ćwiczeń i oczywiście zaangażowania w trening.

Ten krótki tekst przeznaczony jest dla osób chcących zacząć przygodę z Street Workoutem, w niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne o tematyce SW. Jeśli macie pytania odnośnie ćwiczeń lub ułożenia planu treningowego opierającego się na ciężarze własnego ciała. Piszcie śmiało na stronę Pure Workout, którą znajdziecie na Facebooku pod linkiem:

https://www.facebook.com/PureWorkoutPolska/

UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułSurvival Race – idealny dla debiutantów
Następny artykułSuperfoods w polskiej kuchni – dlaczego takie super?
Sport towarzyszył mi od najmłodszych lat. Początkowo były to sporty walki (capoeira oraz boks). W wieku 16-17 lat zacząłem interesować się kształtowaniem sylwetki, a po paru latach dietetyką. Poza praktykowaniem ćwiczeń mimo młodego wieku bardzo dużo czasu spędzałem nad artykułami o podstawach modelowania sylwetki oraz zacząłem wdrażać się w świat dietetyki. Zawsze wiązałem swoją przyszłość ze sportem dlatego w dalszym etapie kształcenia wybrałem studia na kierunku wychowania fizycznego w tym samym czasie jeździłem na kursy oraz szkolenia z zakresu treningu i dietetyki. Po nabyciu większej wiedzy zacząłem pracować z ludźmi i pomagać im w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Aktualnie jestem instruktorem fitness, oraz trenerem personalnym, dodatkowo służę pomocą w układaniu planów żywieniowych, a także dobieraniu indywidualnych planów treningowych. Od 2 lat zacząłem wdrażać się w Street Workout, który aktualnie jest moją największą pasją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here