Reklama

Odżywki przedtreningowe. Często zadajemy sobie pytanie czy warto włączyć ten rodzaj suplementów do naszych sesji około-treningowych. Jeżeli zabraknie nam motywacji, siły, chęci, jeżeli odczujemy że mamy słabszy dzień czy jesteśmy w późniejszym okresie redukcji to warto się nad tym tematem pochylić.

Pamiętajmy o tym aby konsultować dobór odżywek przedtreningowych z osobami bardziej doświadczonymi (sklepy, osoby trenujące cechujące się dużym stażem treningowym, czy fora lub blogi takie jak blog 77 sport).

Nasze wymagania wobec tego środowiska suplementacyjnego są uzależnione od stażu treningowego. Dla jednych symptomem dobrego tzw. kopa treningowego będzie nadmierne pobudzenie a dla innych super wyznacznikiem
będzie świetna “pompa” mięśniowa. Ale tak naprawdę musimy znaleźć balans pomiędzy jednym a drugim do tego stopnia, aby te sygnały nie powodowały problemów z koncentracją na treningu, a wręcz przeciwnie aby zwiększały poziom skupienia podczas jego trwania.

Dlatego bardzo ważne tutaj są odpowiednie porcje tych preparatów. Radziłbym więc zaczynać od ilości porcji sugerowanych na opakowaniach bez względu na wagę i staż trenującego, stopniowo je zwiększając. Kiedy odczujemy że dawki sporo przekraczają zalecaną normę to sygnał do tego aby dać organizmowi trochę odpocząć rezygnując na jakiś czas z Boostera czy pre-workoutu.

Ewentualnością jest też zmiana przedtreningówki na inny jej rodzaj (marka,skład) najlepiej zupełnie odmienny aby odzwyczaić układ nerwowy od dotychczas wysyłanych mu bodźców.

Jeżeli zdecydujemy się na kupno odżywek przedtreningowych musimy wiedzieć czego szukamy. Jak wyżej wymieniłem musimy wziąć pod uwagę swój staż treningowy, cele treningowo – dietetyczne oraz moment kiedy zabieramy się za trening! Ta ostatnia składowa jest szczególnie ważna, ponieważ jeżeli w skład takiego preparatu będzie wchodziła znaczna ilość stymulantów a trening będzie odbywał się w godzinach wieczornych, możemy się spodziewać tzw. “zjazdów” czy problemów ze snem. Oczywiście nie jesteśmy równi więc różnie będziemy na tego rodzaju środki reagować. Mimo wszystko skłaniałbym się do stosowania ich w godzinach dopołudniowych.

Kluczem do optymalnej oceny produktu i pożądanego przez niego efektu będzie dieta. To od niej zależy czy odczujemy na sobie pozytywne skutki działania w mniejszym lub większym stopniu. Dobrym rozwiązaniem są tzw. boostery azotowe które praktycznie możemy stosować kiedy tylko chcemy.

Często łączy się oba podejścia by odczuć wszystkie z wymarzonych sobie efektów. Ale jeśli uda nam się kupić typowy booster (co nie powinno stanowić problemu), to możemy oczekiwać od niego dużych ilości substancji które będą odpowiadały za zwiększony przepływ krwi w naczyniach krwionośnych poprzez znaczne zwiększenie produkcji tlenku azotu. Będzie to powodować że wszystkie składniki odżywcze będą szybciej docierały do naszych tkanek mięśniowych.
Oczywiście to tylko delikatnie zarysowany schemat tego co może nas czekać stosując te suplementy. Tam gdzie znajdziemy umiar tam na pewno nie odczujemy negatywnych skutków działania niektórych z nich.

Biorąc na warsztat odżywki przedtreningowe Dedicated Unstoppable vol.2 spodziewałem się wypośrodkowanego działania między wszystkimi czynnikami, które starałem się uwzględnić wiele się przy tym nie myląc! Test odbył się na jednym posiłku po kilku ciężkich sesjach treningowych i bez uprzednio przeprowadzonej regeneracji. Ta kwestia nie powinna podlegać dyskusji! REGENERACJA to priorytet i bez jej odpowiedniej ilości powinniśmy zapomnieć o treningu! Lecz celowo wymęczyłem ciało i przygotowałem do Testu. Wiadomą sprawą jest że nie powinno się w stanach permanentnego zmęczenia sięgać po stymulanty. Oszukując swój układ nerwowy pogłębiamy tylko proces związany z brakiem regeneracji.

Smak w istocie nie powala, ale nie jest to ważne. Najważniejsze jest działanie! Skład jest dość “egzotyczny” ale wszystkie składniki idealnie ze sobą współpracują. Od kilku dni jestem praktycznie bez węglowodanów więc da się odczuć iż intensywność treningu znacznie spada! Porcja którą przyjąłem 45 min przed sesją treningową nie spowodowała drastycznego skoku energii więc stan skupienia był tak idealny że nie interesowało mnie kompletnie nic.Tylko ja i Ciężar! Trening był priorytetem! Intensywność bardzo wysoka mimo braku chęci do dzisiejszego treningu. Dla mnie to zdecydowany plus.Po zakończeniu nie czułem ani jednego sygnału który świadczył by
o tak zwanym “zjeździe”, a konsekwencją tego była przespana w normalny sposób noc. Z czystym sumieniem bez kwestii marketingowych mogę ją śmiało polecić osobą trenującym o każdej porze dnia bez względu na preferencje!

Szukając odpowiednika, którego porównałbym do “Vol.2” na kolejnym treningu to odżywki przedtreningowe S.A.W. firmy Trec, przypominając przy tym, że moje treningi są prowadzone w okresie redukcji, więc bodźce wysyłane przez te suplementy są zupełnie inne niż u wielu z was. Zaczynając od smaku zaskoczeniem może być to iż tańszy produkt wcale nie musi być pod tym względem gorszy. Smak jak i rozpuszczalność preparatu zdecydowanie pozytywnie mnie zaskoczyła. Ale nas interesuje chyba najbardziej działanie, prawda? Więc zacznę od tego co MNIE najbardziej interesowało!

Mianowicie Skupienie i Zwiększenie możliwości treningowych wzrosło dość szybko po wypiciu 8 g różowego proszku. Będąc na czczo z coraz niższą wagą normalną koleją rzeczy będzie spadek siły. Tutaj jednak okazało się inaczej. Zaskoczenie było bardzo przyjemnie odebrane poprzez progres, który uzyskałem być może dzięki większej koncentracji. Swędzenie ciała w zależności od indywidualnych preferencji będzie odczuwalne z racji na zawartą w niej beta alanine. Pobudzenie w godzinach rannych i stymulacja układu nerwowego jest poparta pewną ilością kofeiny zawartej w składzie. Nie jestem w stanie stwierdzić po porannym teście czy ta dawka naturalnego stymulantu będzie miała wpływ na wieczorną REGENERACJĘ.

To sygnał dla was aby samemu zakupić odżywki przedtreningowe S.A.W w sklepie 77sport i sprawdzić czy to akurat ten Booster przedtreningowy będzie dla was idealny. A może to Dedicated będzie problemem na wasze słabsze dni! Pamiętajcie nie traktujcie tych “supli” jako podstaw do waszej motywacji! One mają być tylko pomocne wtedy, kiedy naprawdę nie potraficie znaleźć sposobu na siebie!

S.A.W firmy TREC

  • Pobudzenie: 5/6
  • Skupienie: 5/6
  • Pompa: 4/6
  • Wzrost wytrzymałości: 5/6
  • Wzrost siły: 5/6
  • Smak: 4/6
  • Rozpuszczalność: 5/6
  • Waskularyzacja: 3/6
  • Zjazd: BRAK DANYCH (test poranny)
  • Wzrost masy podczas przykładowego cyklu: BRAK – test kilkudniowy

Średnia Ocena 4.5

 Dedicated Unstoppable

  • Pobudzenie: 5/6
  • Skupienie: 6/6
  • Pompa: 6/6
  • Wzrost wytrzymałości: 6/6
  • Wzrost siły: 6/6
  • Smak: 3/6
  • Rozpuszczalność: 4/6
  • Waskularyzacja: 6/6
  • Zjazd: 5/6 (czyt. Praktycznie brak)
  • Wzrost masy podczas przykładowego cyklu: BRAK – test kilkudniowy

Średnia Ocena 5.25

W powyższym tekście dostaliście tylko niewielką garść informacji, które na pewno okażą się przydatne. Dodam również, że test jest subiektywna oceną danych produktów i aby poznać ich działanie należy spróbować je samemu. Chętnie zapoznam się z waszymi opiniami na ten temat oraz odpowiem na wasze pytania tak dobrze jak tylko potrafię. Zapraszam do dyskusji w komentarzach!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here